آسوشیتدپرس: تروریست‌های زن مؤثرتر و کارآمدتر از تروریست‌های مرد هستند

آسوشیتدپرس: تروریست‌های زن مؤثرتر و کارآمدتر از تروریست‌های مرد هستند

 آسوشیتدپرس: تروریست‌های زن مؤثرتر و کارآمدتر از تروریست‌های مرد هستند
ارزیابی و جمع‌بندی نهایی این گروه بیانگر این موضوع است که اگرچه مردان به صورت کلی بر شاخه‌های گروه‌های تروریستی تسلط دارند، زن‌ها در جذب، نیروگیری و به ویژه در انسجام‌بخشی به ساختار گروه داعش نقش مؤثرتری در مقایسه با مردان دارند.
 تحقیقات نشان می‌دهد تروریست‌های مؤنث نقش بسیار اساسی‌تری از آنچه پیش از این تصور می‌شد، بازی می‌کنند.
 
بر اساس گزارش‌های جدید اگرچه اعضای گروه تروریستی داعش را عمدتاً مردان تشکیل می‌دهند، زنان در این گروه تروریستی نقش به مراتب تأثیرگذارتری به ویژه در ایجاد ارتباط با دیگر گروه‌ها دارند. 
 
بر اساس تحقیقاتی که خبرگزاری آسوشتیدپرس منتشر کرده است، اگرچه بیشتر اعضای مهم و رهبران گروه داعش را مردان تشکیل می‌دهند،زنان در پشت پرده در انسجام و اتصال این گروه با دیگر گروه‌ها و شاخه‌های تروریستی حضور فعالانه‌ای دارند. مطابق این گزارش، تروریست‌های زن به مراتب بیشتر از آنچه پیش از این تصور می‌شد، در پشت پرده فعالیت‌های داعش نقش‌های کلیدی بر عهده دارند.
 
 پژوهشگران دانشگاه میامی دریافته‌اند اگرچه ساختار و تشکیلات گروه‌های تروریستی به طور کلی مردسالار هستند، هزاران نفر از زنان «مفاصل این ساختار را به یکدیگر متصل کرده‌اند.» نتایج این پژوهش که با عنوان «ارتباطات زنان در شبکه‌های وسیع انسانی» در ژورنال «ساینس اَدونسز» منتشر شده، حاصل تجزیه و تحلیل اطلاعات مرتباط با 40 هزار تروریست گروه‌های مختلف تکفیری است.
 
تیم تحقیقاتی این دانشگاه، 24 هزار و 883 مرد و 16 هزار و 931 زن فعال در صحنه‌های تروریستی را که رفتارهای آنلاین آنها معرف وظیفه تشکیلاتی آنها در داعش بوده است، شناسایی کرده و زیر نظر گرفته‌اند. این گروه همچنین فعالیت این تعداد تروریست را در شبکه‌های اجتماعی و حتی در شبکه‌های اجتماعی روسی مانند کنتاکت که محدودیت کمتری در حذف محتوای کاربران دارد، رصد و پالایش کرده‌اند.
 
ارزیابی و جمع‌بندی نهایی این گروه بیانگر این موضوع است که اگرچه مردان به صورت کلی بر شاخه‌های گروه‌های تروریستی تسلط دارند، زن‌ها در جذب، نیروگیری و به ویژه در انسجام‌بخشی به ساختار گروه داعش نقش مؤثرتری در مقایسه با مردان دارند.
 
«پدرو مانریکه» مؤلف گزارش نهایی این پژوهش می‌گوید: «یک پارامتر حیاتی در شبکه‌های پنهان به ظرفیت اعضای گروه در برقراری یک ارتباط مستحکم بازمی‌گردد. البته در این میان، ایده  چگونگی ارتباط و همچنین میزان حق‌الزحمه مشارکت در شبکه‌ها نیز بی‌تأثیر نیست.»
 
او می‌افزاید: «این مقدار، مرکزیت میانی نامیده می‌شود. یک بازیگر با مرکزیت میانی بالا می‌تواند کانال‌های ارتباطی را فعال کند و کارآمد نگه دارد و نبود او می‌تواند هزینه هنگفتی به میزان قابل توجهی به کل مجموعه وارد کند.»
 
بر اساس آمار رسمی دولت بریتانیا که سال گذشته منتشر شد، تعداد بسیار زیادی از تروریست‌های زن در بریتانیا دستگیر شدند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
:: برچسب‌ها: تروریست زن ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : یک شنبه 20 تير 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: